EULER HERMES VARUJE PŘED FALEŠNÝMI ODBĚRATELI

Nový druh podvodů, který se až dosud vyskytoval poměrně vzácně. Podvodníci se vydávají za konkrétního odběratele a od nic netušících výrobců a prodejců odebírají zboží, které si ve skutečnosti pravý odběratel nikdy neobjednal.
2.10.2018
Za poslední půlrok pojišťovna eviduje 8 takových případů  s celkovou škodou cca 34 milionů korun. V minulosti docházelo k těmto podvodům na dodavatele zcela ojediněle, za posledních 6 let byly registrovány pouze 2 případy.

Tipy jak těmto podvodům předcházet:

U stávajícího odběratele:

Ověření objednávky u osoby se kterou již bylo dříve komunikováno

Kontrola adresy dodání

Kontrola osoby

Kontrola webové adresy, emailové adresy

Kontrola předmětu objednávky (např. předcházející objednávky byly vždy totožné a nová objednávka je na úplně jiné zboží)

U nového odběratele:

Kontrola pravosti odběratele - přes vyhledávač na internetu, zadáním nazvu firmy do internetového prohlížeče například www.google.com

Kontrola e-mailové adresy, zda se nejedná o obecného poskytovatele e-mailu zdarma, na příklad @gmail.com @seznam.cz @centrum.cz apod.

Kontrola správnosti e-mailové adresy - dát pozor na pomlčky, podtržítka a koncovky např. @eulerhermes.com je správná adresa, ale @euler_hermes.com je již může být falešná. Stejně tak drobná na první pohled ne úplně viditelná změna @eulerhernnes.com

Kontrola webových stránek - např. www.eulerhermes.com je správná, ale www.euler-hermes.com již může být také falešná.

U nových odběratelů je více než na místě obezřetnost a kontrola z více zdrojů. Doporučujeme zadat e-mailovou adresu do internetového vyhledávače www.google.com, následně se podívejte na odkazy, které Vám vyhledávač nabídne. Pokud nabídne více různých odkazů na weby jedné společnosti, je více než vhodné být opatrným. Pokud jsou na webech, které vypadají podobně, nebo úplně stejně, různé osoby, různé adresy, je již pravděpodobnost podvodu velmi vysoká. Dále doporučujeme kontrolu pevné linky, reference z trhu a obezřetnost u velmi lukrativních či nezvykle velkých objednávek.